Diablo IV

Diablo IV: il Mattatoio di Zir domina la patch 1.2.3 insieme alle anteprime dell’Occultista

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La patch 1.2.3 di Diablo IV, già anticipata dagli sviluppatori nel corso dell’ultimo Campfire Chat, introdurrà la sfida definitiva della Stagione del Sangue: il Mattatoio di Zir! Questo speciale contenuto sarà una corsa contro il tempo per sconfiggere gli orrori di una Spedizione Incubo dalla difficoltà superiore a quelle attualmente disponibili.

Ma ci sono altre piccole novità che faranno contenti noi giocatori, ovvero:

  • Aumento dell’esperienza per i Glifi garantita al termine di una Spedizione Incubo.
  • Ora incantare gli oggetti dall’Occultista mostrerà in anteprima quali affissi sono disponibili per la sostituzione.
  • Miglioramento dell’integrazione della tecnologia Nvidia Reflex, oltre a diversi bugfix.

Potete leggere di cosa vi aspetta nel Mattatoio di Zir, in arrivo stasera, dal post qui sotto o recuperare le diverse interviste di anteprima rilasciate dopo la BlizzCon 2023. Inoltre vi lasciamo con la spiegazione fatta dal nostro amico e collaboratore Azure.

Il 5 dicembre potrai discendere nella più brutale sfida concepita da Zir. Se hai già completato il Percorso Stagionale, ecco una spedizione principale di fine gioco pronta ad attenderti. Avrai 10 minuti per trucidare gli orrori che vi sono celati e sconfiggere i fedeli Cercatori di Sangue di Zir. Al completamento di ogni prova, ti attenderà una sfida sempre maggiore…

Preparati al Mattatoio

Affila le lame, ripassa i fidati incantesimi e raccogli tutte le forze prima di entrare nel Mattatoio di Zir. Al Livello del Mondo IV, questa sfida metterà alla prova gli avventurieri e le avventuriere più formidabili di Sanctuarium.

Dovrai aver completato tutti i capitoli del Percorso Stagionale prima di poter fendere avversari nel Mattatoio di Zir. Una volta completati, sbloccherai una ricetta per creare un Sigillo Forgiato nel Sangue. Crealo presso l’Occultista per invocare il Canale Viscerale a Ked Bardu, che ti darà accesso al Mattatoio.

Il Mattatoio sarà la sfida più impegnativa mai vista prima nella Stagione del Sangue: le viscere pioveranno dall’alto su di te mentre combatterai il più rapidamente possibile per fermare gli eserciti di Zir in questa spedizione principale. Avrai solo 10 minuti per massacrare abbastanza nemici ed evocare i Cercatori di Sangue finali, che dovrai uccidere per emergere trionfante.

Dopo aver completato ogni grado del Mattatoio di Zir, otterrai una ricetta per creare il Sigillo Forgiato nel Sangue del grado successivo. Completare il primo grado del Mattatoio di Zir sblocca un Glifo unico: Lacrime di Sangue.

Glifo Lacrime di Sangue

Più bramerai, più comprenderai. Il Glifo Lacrime di Sangue sarà essenziale per sconfiggere le svariate mostruosità che si celano nel Mattatoio.

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Il prezzo da pagare è alto per un Glifo di tale potenza. Il Glifo Lacrime di Sangue richiede molti più punti esperienza per essere potenziato rispetto a un qualsiasi altro Glifo d’Eccellenza. Per fortuna, tuttavia, addentrarsi sempre più nel Mattatoio di Zir fornisce tremende quantità di punti esperienza dei Glifi d’Eccellenza.

Raggiungi nuove profondità

Il primo livello del Mattatoio di Zir è di difficoltà simile a una Spedizione da Incubo di livello 100. Da lì in poi, dovrai sfruttare l’astuzia e il vigore per macellare viscere vampiresche e lasciare un segno della tua avanzata. Ogni nuovo grado rinforza i mostri che ti attendono sempre di più, man mano che ti addentri nel profondo del Mattatoio.

Il Sigillo Forgiato nel Sangue e il Mattatoio di Zir raggiungono entrambi il livello 25 e ognuno è sempre più difficile del precedente. Preparati, viandante: hai molto da vedere…

GAMEPLAY UPDATES

  • Starting on December 5, battle legions of Zir’s minions and race against time in a new endgame pinnacle dungeon, Abattoir of Zir. For more information, visit this article.
  • A full list of possible affixes can now be previewed in the Enchantment menu using the new View Possible Affixes button.
  • Earned Glyph experience from most Nightmare Tiers was increased.
    • Tiers 1-17: No Change.
    • By Tiers 30: From 66 to 79.
    • By Tier 50: From 106 to 139.
    • By Tier 75: From 156 to 239.
    • By Tier 100: From 206 to 339.

Developer’s Note: After reviewing gameplay data and player feedback, we recognized that completing higher Nightmare Tiers was not as rewarding as we initially hoped for, with many players stopping their journey after reaching Tier 50. The experience increase to Glyphs at higher Tiers was made with the intent of incentivizing players to push their builds, making their arrival at Tier 100 feel that much more fulfilling. We will monitor how this change in experience pans out for players and encourage you to provide us with any feedback you have around this system.

  • Introduced further support for NVIDIA Reflex technology. Visit the in-game settings to enable this feature.

BUG FIXES

Accessibility

  • Fixed an issue where the Screen Reader didn’t announce the required pacts for Vampiric Powers.
  • Fixed an issue that made the Screen Reader malfunction on the Steam Deck.

Dungeons

  • Fixed an issue where the Mechanical Box wouldn’t respawn if the player was killed by the boss in the Bastion of Faith.
  • Fixed an issue in the Fallen Temple dungeon where the objective to destroy the Idol of the Fallen Temple could not be completed properly if the Idol was destroyed instantly.
  • Fixed an issue where the debuff effects in the Fallen Temple could be avoided when leaving and re-entering the Dungeon.
  • Fixed an issue where enemies from the Sole Survivor event could spawn behind locked doors in the Hallowed Ossuary, blocking event mastery completion.
  • Fixed an issue where Nightmare Dungeons wouldn’t properly reset after all revives were exhausted when playing local co-op.
  • Fixed an issue where enemies spawned by Animus-carrying monsters with the Summoner affix unexpectedly carried Animus.
  • Fixed an issue where bonus Elemental Damage affixes of Nightmare Dungeons scaled their damage too low or too high for their respective Tier.

Gameplay

  • Fixed an issue where some attacks made by Echo of Lilith would not properly trigger if the player in the Party that started the encounter died.
  • Fixed an issue where the first Death from Above cast by Echo of Lilith had irregular timing and didn’t display an incoming projectile indicator.
  • Fixed an issue where Frostburn and Mother’s Embrace could drop as Sacred and not Ancestral from Tormented Echo of Varshan in World Tier IV.
  • Fixed an issue where Gems could still drop from some sources, such as Avarice’s chest or Whisper Caches, instead of Gem Fragments.
  • Fixed an issue where Rabies cast by Werewolf companions from the Of the Alpha legendary aspect could miss.
  • Fixed an issue where Druids could continuously run into a wall if Trample was used to move towards a nearby wall.
  • Fixed an issue where Treasure Goblins would sometimes become invincible and run away if the player mounted or unmounted near them. (Treasure Goblins have had enough of your bullying, wanderer.)

Season of Blood

  • Fixed an issue where Blood Harvesters could quickly disappear after spawning.
  • Fixed an issue where the Norvaic enemy could spawn repeatedly in certain co-op situations.
  • Fixed an issue where Seeds of Hatred extracted by being Hatred’s Chosen did not count towards a Season Journey objective’s progress.
  • Fixed an issue which made Potent Blood dropped from a Blood Well inaccessible.

Developer’s Note: A previous Hotfix allowed players to walk through Blood Wells to access Potent Blood. This change reverts the ability to walk through Blood Wells, but in exchange, Potent Blood will no longer spawn in the middle of Blood Wells so it can be easily picked up.

  • Fixed an issue where Duriel wouldn’t spawn when the player re-entered the boss arena after respawning.

User Interface and User Experience

  • Fixed an issue where map overlays for Helltide and Blood Harvest wouldn’t display properly when entering a region covered by fog of war.
  • Fixed an issue where the tooltip displayed while hovering over certain items could blink periodically.
  • Fixed an issue where the text describing how to unlock Mounts was inaccurate for players who skipped the Campaign.

Developer’s Note: If they choose to play through the Campaign, players that haven’t yet unlocked Mounts must complete the Donan’s Favor quest to unlock them. If the campaign is skipped, you must reach Level 25 before unlocking Mounts. The tooltip previously mentioned Quest completion only, which is irrelevant when skipping the Campaign.

  • Fixed an issue where navigating to the Season Journey from a Seasonal Aspect wouldn’t open the correct chapter.
  • Navigating the Seasonal Stash with a controller will now be more consistent.

Miscellaneous

  • Fixed an issue where visual effects on armor would remain fully visible while using Concealment. (Lilith sees all, foolish wanderer.)
  • Various visual, performance, and stability improvements.



MasterRedz

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Signore indiscusso della redazione, MasterRedz ha spadroneggiato in BattleCraft dopo aver sterminato i suoi rivali a furia di dirette BlizzCon e articoli. Ora ha puntato gli occhi sulla conquista di DailyQuest e nessun redattore sarà al sicuro!

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