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Lo sviluppatore di StarCraft Grant Davies è intervenuto con un comunicato per avvisare i giocatori che la funzione di matchmaking dei gruppi è rimandata a dopo la fine del 2019.

Questa funzione è quella che permette di mettersi automaticamente in coda per partite dalle 2v2 alle 4v4 ed era tra le feature promesse al lancio del gioco nell’estate 2017. Davies si giustifica dicendo che tale ritardo è dovuto alle piccole dimensioni del team, spesso aiutato da sviluppatori di altri giochi.

C’è comunque la rassicurazione che questa feature arriverà, e che buona parte del lavoro è già stato completato.

Hi folks,

We’ve been wanting to deliver a group matchmaking feature since release. On last year’s Pylon Show at BlizzCon, I indicated that we were pushing the release until this year (2019). Recently, it’s become apparent that we cannot deliver this feature this year.

Although it’s probably little consolation, to give some context as to why it is taking longer than anticipated: since we’re a small team juggling many priorities, for large tasks like this we’re reliant on receiving help from various other teams. We’ve made progress in this area, but thus far the planets have not aligned to receive all the help we need just yet.

We’re also exploring other, more creative avenues to get the work done. And as far as good news goes, the SCR team has been working on this feature since last year, and a decent portion of the work is complete – just not to the point of release readiness yet.

Group MM has been one of our highest priorities for some time. It’s a feature we’d love to deliver and something we’re pushing for constantly and will continue pushing for.

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