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Hearthstone: freno al win trading in Mercenari, fix per Toki in Battaglia, trailer anime

Scritto da Diego "Feriand" Pagano - 27 Ottobre 2021 alle 16:00

AGGIORNAMENTO 28/10/2021 ore 11:28: inseriti altri hotfix correlati.

Nelle ultime ore Blizzard ha rilasciato tre correzioni per Hearthstone: una per un bug della modalità Battaglia e due per la modalità Mercenari, che comprendono un argine contro il win trading in PvP. In più, la promozione della modalità Mercenari continua con un bellissimo trailer animato.

Il primo hotfix riguarda un bug che ha provocato un po’ di ilarità fra i giocatori della modalità Battaglia: usando Toki con il ritratto Clow, i giocatori potevano attaccare i servitori della Locanda di Bob, danneggiandosi permanentemente. Adesso non dovrebbe più essere possibile.

Un esempio del bug.

Ciò che riguarda la modalità Mercenari invece riguarda una tendenza documentata per la prima volta nel server cinese. I giocatori si sarebbero collettivamente messi d’accordo sul mettersi in coda con squadre di Mercenari mono-colore e arrendersi subito quando trovavano contro un team del colore superefficace. In questo modo farmavano un buon numero di vittorie all’ora, accumulando ricompense in fretta.

La modifica di Blizzard è stata che, per poter maturare le vittorie necessarie alle ricompense, occorre aver sconfitto almeno tre Mercenari avversari. Tale misura ricorda molto l’attuale necessità di arrivare almeno al decimo turno o a 15 punti Salute per poter progredire nelle missioni giornaliere/settimanali (nel caso ci si arrenda) dell’Hearthstone tradizionale.

Come ultima novità, Blizzard ha sia confermato che questa settimana avremo notizie sul mini-set di Uniti a Roccavento che ha rilasciato un bel filmato sui Mercenari in stile anime opening. Vi piace?

Fin troppo breve per i nostri gusti!

Bluepost completo

10/26 Update: We deployed a small server-side hotfix today to address an issue preventing Mercenaries MMR from properly adjusting after players lose a game at 0 MMR (such as players who lost their first-ever Fighting Pit game). The patch also prevents a hack that allowed players to cheat more than 6 Mercenaries into their Party. This is our last planned hotfix for the 21.4 patch cycle. Look out for future updates in the 21.6 Patch Notes, coming later this week, ahead of next week’s patch!

10/26 Update 2: We have temporarily disabled Toki from Battlegrounds due to a bug with some of her skins. We are preparing a fix and will reenable her once we are able to get the hotfix in to correct the bug.

10/26 Update 3: We’ve rolled out a server-side hotfix that addresses exploits in the Fighting Pit rewards system that players were abusing through wintrading. Going forward, wins will only count towards Fighting Pit daily rewards if you defeat three or more enemy Mercenaries. This change will not affect how MMR is calculated after a win, regardless of how many enemies were defeated.

Separately, we see that many players are excited about Mercenaries. We wanted to let you know that we are working on a bigger Mercenaries communication update that we have planned for next week.


~~

10/27 Update: We are in the process of deploying a server-side hotfix that:

  • Fixes a bug that prevented players from claiming Mercenaries seasonal rewards if you passed the ranking threshold for that reward from a game where your opponent conceded too quickly. Note: this fix will not retroactively grant the seasonal awards to people who were affected by this bug. The team will manually grant those awards to the affected people at a later time.
  • Fixes the bug that caused some Toki Battlegrounds skins to have an Attack value. Once the hotfix has been deployed, Toki will be added back into the Battlegrounds Hero Pool.
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