Warcraft Rumble

Arclight Rumble: il nuovo PvP è ora disponibile nella closed beta

Arclight Rumble - Minis

Arclight Rumble continua il suo silenzioso lavoro nella closed beta, continuando ad aggiungere giocatori per testare nuove funzionalità, come il PvP! Infatti, attraverso l’ultimo aggiornamento alla beta gli sviluppatori hanno rivisto la modalità di sfida fra giocatori, aggiungendo diverse novità. Ad esempio:

  • Le Stagioni PvP avranno una durata di sei settimane. Ogni settimana sarà disponibile una nuova combinazione di mappa, torri e modificatori, con una rotazione di uno di questi tre aspetti.
  • Il matchmaking sarà legato ai Capi, che ora avranno un loro indice di Onore per indicare l’abilità del giocatore in PvP con quel Capo.
  • Anche il giocatore stesso avrà un indice di Onore legato all’account, calcolato a partire dagli indici Onore dei suoi tre migliori Capi.
  • Ci sono delle ricompense in base all’indice di Onore raggiunto in una stagione.
  • In PvP, le miniature sono settate al livello 1 ma vengono applicati Talenti e bonus Valore.

Oltre a queste novità per il PvP, anche altri aspetti del gioco sono stati interessati dall’ultima patch.

  • Ora ogni Livello Giocatore farà guadagnare anche Monete.
  • Aggiustamenti ai punti esperienza in alcune parti delle campagne.
  • Nuovo Capo Bestiale: Vecchio Occhibuio.
  • Aggiustamenti a varie truppe.

Tutte queste novità fanno venire voglia di provare questo gioco! Voi siete fra i fortunati che state giocando alla closed beta?

Con il rilascio della patch 0.9.4 della beta, i giocatori potranno affrontare scontri PvP pieni d’azione. Il sistema PvP di Arclight Rumble usa molte mappe, torri e modificatori per rovesciare il meta e mantenere i giocatori sempre all’erta! L’aggiornamento 0.9.4 comprende anche le ricompense in Monete quando aumenta il Livello Giocatore, un nuovo Capo Bestia collezionabile, ossia il Vecchio Occhiobuio, e molto altro! Continueremo a espandere il pubblico della nostra beta verso la fine dell’anno e all’inizio dell’anno nuovo, con il progredire dei test. Nel farlo, coinvolgeremo anche nuovi paesi.

Durante il test beta, le stagioni PvP dureranno 3 settimane, mentre quando Arclight Rumble sarà disponibile ufficialmente dureranno 6 settimane. La prima stagione della beta è iniziata il 13 novembre 2022 alle 02:00 CET, e i giocatori otterranno il proprio piazzamento in classifica in base ai loro 3 Capi migliori.


Cos’abbiamo in serbo

Il sistema del PvP è stato modificato e ora presenta un set iniziale di mappe, Torri e Modificatori che cambieranno di volta in volta, per incoraggiare un meta in continua evoluzione.

Nuove mappe

Preparati ad affrontare mappe iconiche di Warcraft.

Campo di battaglia Bacino d'Arathi con Mini in azione
Campo di battaglia Bacino d’Arathi
Campo di battaglia Valle d'Alterac con Mini in azione
Campo di battaglia Valle d’Alterac
Campo di battaglia Meccania con Mini in azione
Campo di battaglia Meccania
Campo di battaglia Alture di Colletorto con Mini in azione
Campo di battaglia Alture di Colletorto

Modalità con tre Torri in PvP

Torre del Drago
Torre di Guardia
  • Torri del Drago: danni ad area in un cono e ingenti danni ravvicinati
  • Torri di Guardia: danni a bersaglio singolo con Furia
  • Torri Razzo: danni ad area con bombardamenti a lunga portata

Nuovi Modificatori delle Mappe

Interfaccia utente che mostra il Modificatore Corsa all'Oro
Interfaccia utente che mostra il Modificatore Primo Assalto
  • Combattimento Pulito: nessun Modificatore
  • Primo Assalto: le Truppe infliggono danni doppi al primo attacco
  • Fortificazioni: Basi e Torri hanno il doppio della salute
  • Corsa all’Oro: introiti doppi
  • Risolutezza dell’Eroe: i Capi ottengono +1 livello ogni volta che vengono schierati

Programma Stagione 1 PvP della beta

Ecco cosa ti aspetta nella prima stagione da 3 settimane.

ProgrammaMappaTipo di TorriModificatore
13-19 novembre 2022Valle d’AlteracTorre di GuardiaCombattimento Pulito
20-26 novembre 2022Valle d’AlteracTorre del DragoCombattimento Pulito
27 novembre – 3 dicembre 2022Valle d’AlteracTorre del DragoCorsa all’Oro

Nuovo Capo! Non perdere d’occhio il Vecchio Occhiobuio

Un nuovo Capo si unisce al caos: il Vecchio Occhiobuio.

Abilità:

  • Marcia dei Murloc (abilità passiva): per 5 sec dopo lo schieramento, evoca un Murloc Cacciamaree nella tua base per ogni Oro speso.

Talenti:

  • Maratona dei Murloc: Marcia dei Murloc dura 5 secondi aggiuntivi.
  • Punta della Lancia: i Murloc compaiono vicino al Vecchio Occhiobuio invece che nella tua base.

Scopri il tuo avversario

Con l’aggiornamento 0.9.4 è ora disponibile anche il matchmaking. Ogni Capo ha un proprio indice d’Onore, che viene usato per trovare avversari con abilità PvP simili, in base al Capo usato. L’Onore dell’account misura le abilità PvP generali di un giocatore combinando i numeri dei suoi 3 Capi migliori in un singolo valore di Onore dell’account.

Gradi Onore

Interfaccia utente con Gradi PvP e ricompense da Scintilla di Bronzo I a Stratega d'Argento II
Interfaccia utente con Gradi PvP e ricompense da Tattico di Verargento a Genio di Arclight

Se non vedi l’ora di scalare i vari gradi, ecco quanto Onore ti servirà:

  • Piccola Scintilla: 0 Onore
  • Scintilla di Bronzo I: (1.000 Onore)
  • Scintilla di Bronzo II: (2.000 Onore)
  • Scintilla di Bronzo III: (3.000 Onore)
  • Stratega d’Argento I: (4.000 Onore)
  • Stratega d’Argento II: (5.000 Onore)
  • Stratega d’Argento III: (6.000 Onore)
  • Generale d’Oro I: (7.000 Onore)
  • Generale d’Oro II: (8.000 Onore)
  • Generale d’Oro III: (9.000 Onore)
  • Prodigio di Platino I: (10.000 Onore)
  • Prodigio di Platino II: (11.000 Onore)
  • Prodigio di Platino III: (12.000 Onore)
  • Sovrintendente dei Ferroscuro I: (13.000 Onore)
  • Sovrintendente dei Ferroscuro II: (14.000 Onore)
  • Sovrintendente dei Ferroscuro III: (15.000 Onore)
  • Tattico di Verargento: (16.000 Onore)
  • Calcotron di Mithril: (17.000 Onore)
  • Arcanofabbro di Torio: (18.000 Onore)
  • Elettroeccellenza d’Elementio: (19.000 Onore)
  • Genio di Arclight: (20.000 Onore)

Tieni d’occhio le note della patch per un elenco completo dei cambiamenti della 0.9.4.


Gettati nella Burrasca

Continuano i test anche della Burrasca Arclight. Ecco cosa aspettarti nelle prossime settimane:

Calendario della Burrasca Arclight

ProgrammaTipologia armataModificatore
10 novembre 2022Orda/BestieOra dei Genieri
13 novembre 2022Bestie/AlleanzaSport Mortale
17 novembre 2022Alleanza/Non MortiTesoro dei Draghi
20 novembre 2022Non Morti/BestieDing!
24 novembre 2022Bestie/RoccianeraTorri del Potere
27 novembre 2022Roccianera/Non MortiVelocizzato
1 dicembre 2022Non Morti/OrdaCannoni di Vetro

Non dimenticare di schiacciare quel pulsante per scatenare un po’ di caos e iniziare la tua avventura PvP!

November 16, 2022

Get ready to rumble with other players in our PvP update! Arclight Rumble’s PvP system leverages many maps, towers, and modifiers to tumble the meta and keep players on their toes! Update 0.9.4 also features a new collectible Beast Leader: Old Murk-eye, Coins awarded from gaining player levels, and more! We will continue to expand our Beta audience through the end of the year and will be adding more countries in the process.

Player versus Player

PvP has been overhauled and features an initial set of maps, towers, and modifiers that will shift over time to encourage the meta to ebb and flow. Our goal is to keep the meta fresh primarily by changing the play space, and only rebalancing Mini stats when they are consistently over or under-performing in different PvP settings. Season 1 started on November 13, 2022, at 1:00 UTC.

  • Seasons and Maps
    • Each PvP season in Beta will last 3 weeks. On a given week, there will be a specific map, tower, and modifier.
    • Each week, one of the 3 PvP slots will advance, such that each map, tower or modifier is active for 3 weeks. Maps are the defining slot for each season. On week two, the tower slot will advance. On week 3, the modifier slot will advance. And finally, as week 3 concludes and rolls over to the next season, the map slot will advance, keeping the existing tower and modifier until their weeks in the new season arrive.
      • Note: Our current plan for post-Beta is for seasons to last 6 weeks, with 2 weeks per configuration, but in Beta we’re doubling the pace for more feedback on the varieties and combinations of maps, towers, and modifiers.
    • Our debut set includes 4 maps, 3 towers, and 4 modifiers, which allows us the ability to create unique metas for many seasons in a row and allows us to expand meta combinations with each map, tower and modifier that we add.
      • Modifiers currently oscillate between Clean Fight (no modifier) and a modifier that changes gameplay, in order to not have PvP diverge too much from the base game. We’d love to hear community feedback about this approach.
  • Leaders, Levels, and Honor
    • Matchmaking is now implemented, and each Leader will have their own Honor rating, which will be used to match players of a similar PvP prowess with a given Leader.
    • Account Honor measures a player’s overall PvP abilities, combining their top 3 Leaders into a single Account Honor value.
      • Top 3 Leader Honor scores can be from the same family.
    • There are claimable one-time Rewards up to 9000 Honor, and recurring Seasonal Rewards from 10,000 to 20,000 Honor.
    • At the end of each season, Honor ratings for Leaders above 3000 will be reduced to re-level the playing field as a new map comes into rotation and allowing Players to battle to earn their Seasonal Rewards.
    • All Minis in PvP are set to Level 1 in terms of XP. Bonuses from Talents and Valor Slots do apply, making the effective level range in PvP 1-7.

Features and Systems

  • Gaining a Player Level will now grant 50 Coins in addition to XP bonuses! This grant is affected by the Arclight Booster and bonus Coins will be banked into Arclight Boosters that have not yet been purchased.
  • XP curves have been adjusted to make the middle of the campaign a bit easier to tackle.
  • A handful of Minis will have their 3rd Talents early, for testing purposes.

Leaders

  • Old Murk-Eye
    • New Leader! Old Murk-Eye’s passive ability is March of the Murlocs.
      • March of the Murlocs – For the next 5 seconds after playing Old Murk-Eye, spawn a Murloc Tidehunter at your base for each Gold you spend.
    • Old Murk-Eye also has 2 new Talents, available in the G.R.I.D.!
      • Marathon of Murlocs – March of the Murlocs lasts an additional 5 seconds.
      • Tip of the Spear – Murlocs spawn at Old Murk-Eye instead of your base.
  • Cairne
    • New 3rd Talent: Reincarnation – Cairne Resurrects once at 30% Health.
  • Tirion
    • New 3rd Talent: Lay on Hands – On death, heal one nearby ally to full Health.

Troops

  • Flamewaker
    • New 3rd Talent: Engulf – Applies Burn to enemies.
    • Heat Wave Talent has been adjusted to a flat 20% damage increase while we do some bug fixing.
  • Harpies
    • Windfury Talent has been changed to Talon Dive.
      • New Talent: Talon Dive – Deal double damage on the first attack.
    • New 3rd Talent: Infectious Swipes – Harpies gain Poison.
  • Huntress
    • Crystal Glaive Talent has been changed to Elven Might.
      • New Talent: Elven Might – Deal 50% additional damage to the initial target.
  • Smoke Bomb
    • Master of Subtlety has been changed to Strangers in the Night.
      • New Talent: Strangers in the Night – Apply Stealth to enemies as well.
  • Whelp Eggs
    • Whelps now spawn when Whelp Eggs are destroyed rather than on taking damage. This changes some interactions with Spells like Cheat Death and Execute.

Store Offers

We will be testing a variety of real money transaction offers with this update. Our goal is to make sure players feel value with the offers they choose to spend on, so please let us know with your actions and feedback where you feel there is good value, and what you’d like us to improve. As a reminder, all money spent during Beta will be credited to your account as in-game balance once beta ends, as detailed in our updated Beta spend reimbursement plan: All real money you spent during Beta will be made available to you as a credit of in-game balance to spend in the shop after progress resets and transitions to post-Beta. For example, if you spent $9.99 during the Beta, when you access the in-game shop in post-Beta, you will see an additional payment method with a balance of at least $9.99 that you can use instead of real money to purchase whatever you wish from the in-game store. This one-time in-game balance will remain available to you as an alternative payment option until you have fully used up the balance. You will not receive any other credits or refunds for money spent during the Beta. Subject to rights implied by law.

  • Arclight Booster: We are happy with the play experience of the Arclight Booster and the tremendous value it offers throughout a player’s Arclight Rumble journey. We also want this to be accessible for players, and so we will be testing various price points for it.
  • Coin Chest: Coin Chests are currently capped at 2 per week and provide both a catch-up mechanism and a way for players to fill out their collections quickly if they are ready for more. We will be testing different weekly caps during this update.



MasterRedz

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Signore indiscusso della redazione, MasterRedz ha spadroneggiato in BattleCraft dopo aver sterminato i suoi rivali a furia di dirette BlizzCon e articoli. Ora ha puntato gli occhi sulla conquista di DailyQuest e nessun redattore sarà al sicuro!

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