Copertina

Il nuovo sistema di layering introdotto in WoW Classic ha scatenato i dubbi e le perplessità della community, tanto che alcuni sono arrivati a pensare che alcuni giocatori ne abbiano abusato. Blizzard è intervenuta con dei chiarimenti.

Il layering è una tecnologia che permette di creare diverse copie del mondo di gioco e di inserirvi all’interno un determinato numero di giocatori. Questo permette al server di WoW Classic di lavorare meglio rispetto al vecchio sistema delle istanze presente su retail il quale crea copie delle singole zone. Tutto ciò è pensato per impedire il sovraccarico del server quando un numero consistente di giocatori si trova nella stessa zona.

I dubbi della community sono in parte dovuti alla non comprensione del funzionamento di questo sistema che, come spiegato anche durante l’ultimo AMA, lavora in maniera differente dalle istanze presenti su retail. Lo sviluppatore Pazorax è intervenuto sul forum ufficiale per spiegare come sia molto difficile abusarne e che è improbabile che i giocatori riusciranno a sfruttarlo per minare l’economia del gioco.

We’ve been monitoring players’ use of layers, and we agree that we should add a delay between subsequent layer transfers. Under the hood we have all the controls I talked about in the Reddit AMA before launch, a few secret weapons we haven’t discussed publicly, and we’re working on deploying some additional controls to further restrain layering from being exploitable.

However, we also want to assure you that the issue is a much smaller problem than some people are claiming. We’ve been closely monitoring the effect layering is having on economies and other aspects of the game, and many of the stories we see posted are wildly inaccurate. We’ve seen screenshots of banks full of rare crafting materials, which we’ve investigated and proved false.

Another popular theory is that you can determine your current layer by doing a /who in a capital city, and comparing the results against the /who your friend does. That doesn’t work because /who returns results from the entire realm, not just from your layer, and if the result set is too large it truncates the results before sorting them. This means every player gets different results, but those differences in result set have nothing to do with which layer you’re on. This has led some people to claim that they’ve discovered dozens of layers per realm, but that claim is completely false.

All realms have a single-digit number of layers. Most of them have a low single-digit number.

Rest assured that there are not people running around with banks full of (Thorium) Arcane Crystals or Black Lotus.

Per favore Accedi per commentare
  Segui  
Notificami